poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Diabeł





 Tytuł "Diabeł" - może nie jest oryginalny, ale na pewno zwraca uwagę. Taki tytuł jak "Winda" - został już dwukrotnie wykorzystany w identycznie gatunkowych produkcjach - tak więc należało wymyślić coś nowego. Ale, tytuł nie jest najważniejszy - przejdźmy do samego filmu. Pierwsze, co rzuca nam się w oczy - to religijne (czuć komerchę) przesłanie. Dla mnie był to dosyć męczący zabieg - można by się przecież też świetnie bawić bez tych dodatków. Duży plus, za błyskawiczne wprowadzenie nas w to, co najważniejsze - czyli windę. Już po chwili dostajemy obraz zamkniętych w klatce piątki osób. I najważniejsze pytanie, które sobie zadajemy: kto jest tym złym? I tu niestety, ale jesteśmy oszukani (diabeł nas oszukał :D). Bo, tak naprawdę osoby odpowiedzialnej za zbrodnie dokonane w windzie już nie ma. Całość bazuje na dosyć prostych, ale jakże efektownych sztuczkach. Brak światła, krzyki, po chwili światło wraca, ale sytaucja nieco sie zmienia. Jedyny zgrzyt, to niestety ale koniec - dziwnie to wyszło, tak jakoś za grzecznie.

PLUSY:
- przez większość czasu, miejsce akcji to winda

MINUSY:
- dziwne sytuacje

- końcówka, to nie najmocniejszy punkt filmu

OCENA:
6

5 komentarzy:

  1. dla mnie film był przeciętny. niby fajny, ale jednak coś z nim nie tak. podobał mi się klimat, ale chyba trochę mnie irytował właśnie tymi dziwnymi wydarzeniami, o których wspominasz. na pewno nie obejrzałabym go ponownie.

    pozdrawiam
    http://sztukater.pl
    http://filmy-wedlug-agniechy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu wożę się z obejrzeniem tego filmu, ale za każdym razem znajduje się coś ciekawszego... Zresztą opis też niezbyt zachęca - przez wspomnianą "Windę" brnęłam byle tylko obejrzeć do końca... Cóż, czekam na nowe recenzje ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic ciekawego, przeciętniak jakich wiele.
    Pare scen było ciekawszych, ale poza tym nic odkrywczego. Taki zabijacz czasu dla mniej wymagających

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za komentarze. To co wypisuję na tym blogu to nie recenzje. Są to moje luźne przemyślenia/komentarze. Recenzja ma dosyć twardy schemat. U mnie np. nie ma w ogóle opisu - dlatego wrzucam trailer'y. Dla mnie zawsze bez sensu jest czytanie w recenzji opisu - więc prawie zawsze czytam je gdzieś od połowy. Staram się zwrócić uwagę na szczegóły, które z reguły są pomijane. Poza tym napisać dobrą recenzję to sztuka... która wymaga troszkę czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i motyw z windą początkowo odrzuca, ale moim zdaniem, to nie jest oklepany motyw, bo jednak wtrącony jest fajny motyw z Diabłem, kilka fajnych scen, jak migawki ze śmierciami, które miewa kobieta. Film przede wszystkim nie nudzi. Zapraszam na mój naszego bloga i moze wymienimy się linkami. http://horror-fanatik.blogspot.com/
    Sami oceńcie nasze zacięcie do pisania recenzji, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń